marți, 28 aprilie 2015

Conceptul de blog în activitatea unui profesor de limba și literatura română – creare și editare

  Obiectivul acestei subteme constă în a oferi profesorilor de limba română cunoștințe de fond cu privire la blogging și o serie de modalități prin care blog-ul poate deveni un instrument educațional. Vom prezenta conceptele cu care operează un blog educațional dar și pașii necesari pentru crearea unui blog cu text specifi c materialelor de limba română, inserării de text într-o postare, inserarea unei imagini într-o postare precum și a unui videoclip. 
Noțiuni teoretice Weblogurile sau blogurile au apărut în jurul anului ‚90 și se poate afi rma că sunt la fel de diverse ca și autorii lor. De-a lungul anilor, caracteristicile și funcționalitatea lor a evoluat și s-au dezvoltat împreună cu tehnologiile web. Conform dicționarului dictionary.reference.com un blog este “un site personal care oferă titluri de știri actualizate și articole din alte site-uri care sunt de interes pentru utilizator. De asemenea, poate include intrări jurnal, comentarii și recomandări elaborate de către utilizator”. După Th e Free On-line Dictionary of Computing (Howe, 2010) - “În mod obișnuit „blog” – orice fel de jurnal publicat pe World Wide Web, de obicei, scris de un individ (un „blogger”), dar, de asemenea, de către persoane juridice. Blogging-ul este considerat de unii ca un fenomen social important, deoarece contribuie la schimbul ușor de idei între o comunitate internațională mare și în creștere („blogosfera”). Pagina de pornire, de obicei, prezintă cel mai recent articol și link-uri către articole anterioare, profi lul proprietarului și jurnalele de web scrise de prietenii proprietarului. Există, de obicei, o facilitate pentru cititori aceea de a scrie comentarii în partea de jos a articolelor”. În opinia autorului din computerhope.com (Web-computerhope, 2014). „un weblog sau blog-ul, este o listă de text, imagini, sau alte obiecte care sunt aranjate într-o ordine cronologică…. Blogurile sunt adesea menținute și exploatate de către o singură persoană, actualizate zilnic sau conțin remarci personale despre un subiect, o plimbare personală, etc. În multe cazuri multe bloguri sunt ca un jurnal personal, jurnal sau o privire în viața unui alt individ și poate fi o modalitate foarte bună de a învăța despre oameni, evenimente, locuri.”
Conceptele cu care operează un blog sunt sintetizate de autoarea de pe victoria-theninform.blogspot.ro (Web-blogspot, 2010) astfel: • POST - termen folosit în limba engleză pentru fi ecare însemnare ce aparține unui blog; • COMENTARII – asemănător noțiunii din suita Offi ce; • LINK-uri – legături spre informația inițială sau alte bloguri, etc; • PERMALINK - posturile sunt afi șate în ordinea inversă postării, un permalink permite cititorului să acceseze direct postul dorit; • CATEGORII – un fel de domenii de discuții; • ARHIVA – echivalentul cunoscut pentru acest concept; • RSS Feed (Really Simple Syndication) - o unealtă care permite utilizatorilor să fi e anunțați de fi ecare dată când apare ceva nou pe blog, fără să îl oblige să viziteze URL-ul blogului; • BLOGROLL - o listă cu alte bloguri pe care bloggerul le citește; • TAG – etichete care ajută la defi nirea cuvintelor cheie primare de pe o pagină web. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu